advertising purpose...CLICK ON THIS!

Sunday 25 March 2012

hari malang sedunia

assalammualaikum


awal pagi tadi aku ingatkan hari ni hari bertuah aku. almaklum la boleh bersenang lenang sepanjang hari. kelas ni cancel, kelas tu cancel. last2 tinggal satu class je. tu pon kul 2pm-3.30pm je. selalunye hari2 ahad yang normal, class aku start  12.30pm-5pm. kengkonon hari ni memang betul2 bertuah la. tapi tu semua konon-konon je...



lepas je habis class petang tadi, aku dengan bebudak aku plan nak pegi jenjalan. rancangan asal cuma ke jitra. tapi mengenangkan si budak syerida tu berangan nak makan mcD, lalu tujuan asal berubah ke alor setar.. nak buat lagu mana, mcD tak available kat jitra. uhuhuhu. aku tak kisah, aku just follow je sebab aku kan driver yang fleksible.. (*__^)



tapi... tengah kitorang bersukaria dalam kereta sambil listening to ERA, and time tu pulak tengah kat traffic light. ditambah pulak dengan hujan lebat. tetibe terasa macam ada hentakan kuat dari belakang. memang terkezut giler time tu. kitorang macam shocked giler + blur mase tu. so, langsung tak keluar pun untuk tengok ape yang jadi. tapi ape yang aku perasan, ade motor yang dengan penuh rudeness langgar belakang kereta kitorang. dah la bawak motor menyelit2 pastu lari camtu je. macam mintak penampar seratuspatpulohpat kali je.. nasib baik sempat hafal nombor plat motor tu. dah sah mesti budak tu takde lesen lagi. siap la kalau aku jumpe ko budak *dengan nada bengang*.



dengan no plat hilang, bumper kemek + macam tunggu mase nak patah
nasib baik kancil je. kalau tak, beribu riban la aku kena bayar.*senyum kelat*



dengan hati yang gundah-gulana, kitorang teruskan gak plan ke star parade. mase kat kaunter mcd tu, baru aku sedar, ghupenye aku langsung tak bawak IC ngan lesen. makan cheeseburger pun rase tawar . bile minum coke macam minum air kosong pulak. macam ade firasat nak kena saman jap lagi. yelah, mane la tau jap lagi kena kejar dengan polis sebab kereta takde plat. dengan takde ic lesen lagi. homaigod please help meeeee~



rupanye, firasat aku betul weh. mase aku drive balik tu, betul2 ade dua kereta peronde polis kat belakang aku. dengan lampu kelip2 lagi. macam nak suruh aku berenti kat tepi. padahal die nak suruh aku ke tepi sebab die nak lalu line tu. buat malu aku je, naseb baek tak stop betul2..huhuhu. and bile part nak pulangkan kereta, semua tergagap2 nak bagitahu. takut orang tu marah. rupenye die tak marah pun. tapi ayat die menakutkan aku. "nanti akak suruh ayah akak hantar kedai, pastu nanti akak tunjuk resit die k". matila kalau ayah die amek spare part yang mahal.. memang sampai habes sem ni, menu aku tiap hari cume biskut cicah nescafe lerrr jawabnye. tapi wait and see je la camne nanti. sure malam ni tido tak lena.



tu je. ok bai..
eh jap2. 

to motorcycle owner wif plate number KAK 5039
please beware!!
sebab aku bakal carik engkau sampai lubang cacing.
(giler kejam ayat aku)
wakaka 



No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')