advertising purpose...CLICK ON THIS!

Sunday 11 December 2011

HARI MEMBAZIR SEDUNIA


ASSALAMMUALAIKUM.



hai korang, last friday aku join group member aku ni meronggeng ke alor setar. nak carik baju untuk dinner la kononnye.. tapi aku macam tak jumpe yang berkenan. tetibe ternampak kelibat MCD kat ground floor. weehuuu.. (padahal memang da tau kat situ ade mcd). dalam hati da terbayang2 prosperity yang baru tu. dah la dari pagi belum makan pape. memang lapar gile. so, kitorang pon decide untuk makan mcd secare beramai2..huhuhuuu. 


amacam?? burger, mc fizz and twister potato?

tapi..tetibe kat kaunter tu macam kompius nak makan cheeseburger ke, nak makan prosperity.. sebab cheeseburger pon aku suke jugak..hik3. tetibe member aku CIK SYERI ajak aku makan prosperity. aku follow je. and bagi aku prosperity memang marvelous...=')


inilah kami @ mcd star parade, alor setar.*colourful kan*

pas jenjalan ke sane sini, aku nampak GUARDIAN pulak. aku usha2 la area2 skin care. then aku pon amek few CLINELLE products sebab aku punye da nak abeh. tetibe ade promoter datang suggest NANO WHITE. aku da la memang senang nak terpengaruh. time part nak bayar tu la, mak aihhh mahal giler kot. nak tak nak bayar la jugak..huhuhu.tapi tak menyesal beli sebab memang puas hati =')

then masuk pulak POPULAR kat level 3..wah, aku da la kaki novel. nampak pulak novel2 top seller. memang aku rambang mata. aku carik novel BUKAN PUTERI LINDUNGAN BULAN sebenarnye. tapi takde. last2 aku beli ni:

top seller kat mph dengan popular.*1049 ms*..
(buku financial management aku pun tak tebal camtu.)

then, lepas melepak2 kat star parade and city plaza, kitorang singgah la kat jitra mall nak tengok wayang la konon. tetibe tiket sold out ler pulak. then pegi usha baju2 sikit. dapat la 2 helai. masuk pulak area barang dapur. tak rase nak beli pape. tapi last2 dapat barang 1 plastik besar. membazir lagi kat situ. haihhh. da la semua yang jenis2 3in1 tu. memang stok pemalas betul..huhuhu.

then, kitorang decide nak balik. akhirnye pembaziran da dapat dihentikan. yeayyyy. tapi tetibe KAK AINA (driver of the day) tu stop kete. singgah beli makanan pulak. aku pun tumpang sekaki la beli kan. then diorang kate MOI SUP kat situ sedap. aku beli la bungkus sebab nak try kan.sekali tu, bile makan sedap gile woo.hehe


ni lah die moi sup (bubur nasi + sup). mule2 dulu aku tak tau orang panggil bende ni moi =')


actually aku tak sedar pun yang aku da berbelanje banyak giler hari tu. tapi bile aku calculate balik, yang aku da spend untuk 1 hari tu je same dengan bajet 3 minggu aku. mak aihhh. so, untuk 3 minggu yang akan datang ni, aku kena ikat perut la nampaknye...sob3

dasyat tak pemborosan aku?. bak kate member aku, aku jarang keluar. tapi bile da keluar mule la shopping tak ingat dunie..wahahha. aku sendiri tak sedar. tapi tak pe la, nex time aku kena buat list dulu sebelum kua.

okey la. bye. thanks a lot....wassalamm

p/s: at the end of the day, aku tak beli pun baju untuk dinner tu. bende lain pulak aku borong..*sigh*

No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')