advertising purpose...CLICK ON THIS!

Sunday 3 June 2012

gumbira. tak suka. kemalasan teramat.


assalammualaikum everyone.


tak tahu nak ucap good night or good morning sekarang ni. jam tunjuk pukul 11.59. lagi seminit da nak masuk 3 jun 2012. cepat je masa berlalu.. padahal aku sendirik yang tak pandai hargai masa. aku tak tau la ape aku buat sepanjang sem ni. tengok-tengok da hujung semester. sekarang tengah musim exam. T_T. honestly, aku tak tau harus suka atau tak musim exam ni. bercampur baur...
first aku happy sebab kelas dah habis. so, jadual takde la pack sangat macam bedak compact yang sangat padat tu. then aku happy sebab dah nak naik semester 5. yeayy. means that almost graduated. yeayyy again. lagi satu, antara subjects yang aku ambik, banyak la jugak gap sementara nak tunggu paper seterusnya. so, aku decide untuk pulang ke kampong dong.. terasa hampir dua bulan jugak tak balik ni. sobss sobss..



second things, aku ade la rase macam tak suka sikit bila musim exam muncul. sebab utama macam-macam perasaan timbul time-time camni. nervous, gerun, pastu tak cukup tido, gelabah, jealous bila tengok orang lain takde paper. semuanya buat aku unhappy. then bila unhappy, selera makan bertambah-tambah. pastu macam lagi tambah stress. (macam la selera makan aku pernah tak bertambah kan =p)



third, perasaaan kemalasan yang melampau dan keterlaluan. ahh, aku rasa hidup aku di kala exam sangat tak normal kot. mata panda, padahal bukan study sangat pun. aku rasa time aku study masa tak exam lagi effective kot. cepat je otak ni tangkap sikit. masa exam ni, baca buku punya la lama. tapi yang betul-betul masuk otak sebenarnya ciput jee. tu la, orang kata, kalau tak ikhlas memang jadik camtu. kan betul dah jadik kat aku.. kesimpulannya kenalah ikhlas selalu.. weeekkks.



well, orang kata jangan study untuk exam, study la dengan niat nak tuntut ilmu. beribu kali aku try tanam hasrat camtu dalam hati. tapi semua hancur lebur. tu la yang aku kata, nampak sangat tak ikhlas. ilmu pun susah nak lekat.dah la susah nak lekat, pastu kalau terlekat pun sekejap je. sebab tu aku study last menit. pas study terus curah ilmu kat exam paper. pastu ilmu pun hilang... camtu la yang jadi setiap kali exam.. hmmmm.



ok la. nak tido. esok bangun nak study.. hahaha. bye bye. wassalam!


No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')