advertising purpose...CLICK ON THIS!

Monday 25 June 2012

tips: khas untuk manusia yang susah nak tidur


assalammualaikum.. !


hai semua.. lately sejak2 assignment da makin berkurangan ni, mata ni macam susah giler nak tido. kadang2 pukul 2 pagi pun still berjaga lagi. padahal bukan ada keje pun. dulu mase banyak gile keje, asal pukul 11 je da menguap2 macam da dua hari tak tido. mata ni tak reti nak paham tuan dia kan?.

anyway aku dengan secara tetibenya dapat some ideas yang mungkin dapat dipraktikkan in case situasi di atas berlaku kepada korang jugak.. idea aku ni mungkin bagi korang idea yang agak lapuk. tapi seriusly sangat berkesan kat aku.

well. maybe best step kalau korang susah sangat nak tidur ialah:

1) BACA BUKU






2) BUAT NOTA and DO A REVISION








3) TENGOK TV (cerita yang agak-agak bosan sikit)






4) DENGAR LAGU YANG SLOW







5) KIRA BIRI_BIRI @ KAMBING kot








well, kalau tanya aku, kalau aku tak boleh tido kompem aku buat style yang nombor 4 tu. kompem terlelap. cara paling simple dan berkesan bagi aku. tapi paling aku tak penah buat adalah yang last nombor 5 tu. aku macam kompius la camne nak praktikkan cara ni. sebabnya dah biri-biri tu takde depan mata, macam mana nak kira kan.. ke korang penah buat?? berkesan kah?? takpe la nex-nex time je la aku try test.. hehe.



ok. bai.. nite. wassalam..



p/s:  entry ni da jadi draf sejak dari tengah-tengah sem hari tu. so macam dah out-dated jugak la..padahal sekarang dah hujung sem dahh..



No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')