advertising purpose...CLICK ON THIS!

Tuesday 22 November 2011

jom ke pakLi kopitiam!

ASSALAMMUALAIKUM.


sape sini penah pegi PAKLI KOPITIAM?? tak penah?uishhhh,rugi la..aku kalau cuti je mesti datang sini.sebabkan kedai ni dalam Giant Hypermarket, kedai ni biasenye jadi tempat persinggahan lepas penat beli barang dapur. konsep kedai ni lebih kurang sama je macam kopitiam lain such as OLDTOWN. diorang punye similarity of course their specialties of coffee.tapi banyak jugak beza diorang, macam rase makanan, suasane restoran, and even name pon da beze. yeahhh, bile dengar PAKLI, rase kampung je kan,kalau oldtown macam western pulak. tapi kalau aku, aku lagi suke pegi Pakli. (^_____^)..

pakli yang dekat dengan rumah aku





lagi satu, kalau dari rumah aku,macam lagi senang nak pegi pakli kopitiam ni compared to the Oldtown sebab tak payah susah2 nak u-turn.hah,ni lah die....


HAH,AMEK!!AKU SIAP BAGI GOOGLE MAPS SEKALI NI HAAAA




dulu mase aku 1st time lepak pakli ni,aku pegi yang dekat seksyen 7,shah alam yang dekat dengan uitm. alang² baru lepas tengok wayang dekat² situ, so aku pon singgahlah.time tu aku order ni je:


kuey teaw goreng hokkien, da best ice blended chocholate ever, and delicious mee udang



ohhh.pastu mase cuti deepavali+aidiladha aritu, aku ade pegi sini jugak. sambil bawak rombongan cik kiah,hehe.(padahal dengan kakak aku 2 orang,abang ipar aku n anak buah aku).aku ingat nak lepak berjemaah.rupenye kakak aku nak pegi beli barang kat Giant je..Cehhhhh..so,aku pun lepak berdue je..berdue je pon,order macam nak makan 4 orang.=')

FARIHA PUNYE: ICED LEMON TEA & ALSO NASI AYAM LEMON



our dinner



AKU PUNYE: NASI AYAM LEMON & ICED WHITE COFFEE


kalau korang nak tahu, nasi ayam lemon ni antara yang orang recommend bile datang kat sini.aku sebenarnye taklah suke sangat nasi ayam..tapi nak buat cemane kan,nasi ayam lemon kat sini memang gred A punye.so,tak dapat nak tolak.hihihi....

perghhhhhh.memang sedap la weh makan kat sini.bile² korang free mai la try makan kat sini.harge pon boleh tahan dan outlet die pon da melambak lambak.memang senang la carik. lepas makan,aku pon pegi join family kakak aku beli barang kat 2nd floor.biasela kan,bile da berfamily ni,diorang lagi utamekan barang² keperluan banding dengan nak lepak² makan ni.









my niece and i
(belakang ade kakak aku tengah bayar barang sambil lupe yang die dah ade anak)
=')











tapi tapi tapi....kalau one day korang nak datang dekat PAKLI,aku suggest korang order mereka² ni okeyyy.



HAINANESE CHICKEN CHOP(left), KATONG LAKSA(centre),NASI LEMAK PAKLI SPECIAL(right)


NASI AYAM LEMON(left),GOLDEN FRIED RICE(centre),ROTI BAKAR(RIGHT)


kalau air pulak,aku suggest korang minum:



mocha iced blended,ice blended mango(sister's favret),ipoh white coffee ice,      ipoh white coffee

banyak lagi laen yang sedap kat sini.banyak jugak yang aku tak makan lagi.macam ice cendol dengan snowy ice kacang merah pun aku tak try lagi, orang kate sedap.tak saba nak cube =')..tapi takpe,sesi penambahan lemak aku akan bersambung bile aku balik cuti nanti.hehe..stay tune tau....


ice cendol (left side) & snowy ice kacang merah (right side)


okey la,macam da banyak pulak aku upload gambar.kang berat pulak.abeh lecturer aku deduct markah aku jap lagi..hehe.as always.thanks and see you in my next entry...daaaa.wasssalam..


No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')