advertising purpose...CLICK ON THIS!

Wednesday 4 January 2012

tahun baru. azam tetap lama.


assalammualaikum..





biasanye asal masuk tahun baru je, semua sebok nak berazam baru. padahal azam lama tak tertunai lagi.. ish3. *terasa*. and aku baru notice rupenye azam aku ni jenis yang long-term punye azam. patutla tak tercapai-capai. yeah, seriously! at least lepas grad nanti baru bole tengok, sama ade tercapai ke tak. nak tahu ape azam aku? 
letsssscheckitout.. =')





1#- aku nak beli kete sendirik, and that car should have plate number of BMW. barulah gah. hewhewhew. sekarang belum mampu lagi. lepas congak-congak, duet aku maybe da cukup right after grad nanti. gah tak azam aku?? hikhikhik.. even mak aku sendiri sokong azam aku yang ni tau. 






2#- my second wish is i wish that when i am 25, i will have my own asset at least 20k.. the more the better.. yeahh. kengkadang aku memang materialistik. and sometimes materialistic is something that good tau. contohnya orang akan kejar kebendaan atas usaha sendiri. tapi orang selalu salah anggap. bila cakap materialistik je, terus fikir yang kita ni nak kikis harta orang lain. helloooo, come on la kan. perempuan zaman sekarang semua da reti berdikari hokayyy!







3#- next, aku berazam nak kekalkan berat yang sedia ada. which means tak mau ade sebarang peningkatan. kalau makin menurun lagi bagusss. senang citer tak mau lebih 50kg lah. almaklumla, aku ni kan rendang orangnya. nanti BMI aku tak balance la. kang terlampau comel pulak. kan da susah.. hehehe.






banker vs. interior designer

4#- pastu aku ingat pas grad nanti aku nak jadi seorang yang knowledgeable dalam banking field dan juga interior design field. rugila kalau aku belajar dua bidang tapi praktikkan satu je. berat sebelah pulak. tapi maybe aku akan lebih cenderung kepada banking field kot. yang design-design ni maybe untuk suka-suka je. at least bole decorate rumah sendiri kan. and bila orang datang, diorang akan tanya camni," wah, nice house. sape yang design and decorate?". and my answer would be like this "of course i do it myself hokayy. kenape, tak pecaya?". wooo. bangga siottt. kehkehkeh. berangan je lebeyy.







5#- Kuwait Finance House. aku tetiba macam rasa nak praktikal and kerja kat sini. and yess, memang sebelum ni aku tak pernah pulak terfikir pasal organisasi ni. but after aku bukak email student aku, tetiba keluar artikel pasal 8 students islamic banking and finance UUM diterima bekerja kat sini. ouhh, automatik aku set yang aku nak kerja kat situ sebab itu bawah program aku. and of course masa depan agak cerah kalau diterima kat sini sebab ianya international company. and fyi, this KFH adalah finance institution pertama kat dunia yang offer islamic products. sure company ni da stable kaaan? so, u all pray for me ya!


thats all my five wishes.. azam jangka panjang kan. anyway, secara jujurnya aku tak reti nak fikir nak mereka azam jangka pendek. asal aku dapat idea je, semua yang long-term punya. betul weh, aku tak tipu woo. macam orang lain, ade yang nak kahwin tahun ni, pastu ade yang nak dapat DL (deanlist) untuk sem ni.. entahlaaa. sebab bagi aku kalau yang long-term ni maybe lagi relevan and rasional kot sebab aku banyak lagi masa nak usaha. and of course aku tak suka benda spontan. at least kena plan baik punya and it's gonna take time to get the best thing.. kan?


hokayy. semoge azam kita semua terlaksana la ye.. aminnn! btw, thanks sebab sudi baca azam aku yang tak seberape ni. and wish us good luck untuk final ni. final fever la katekan. hehe. see u all in next entry. okey bye. wassalammm.


No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')