advertising purpose...CLICK ON THIS!

Friday 6 January 2012

musim exam kembali lagi

assalammualaikum






aku actually tengah study. tapi tetibe aku rase macam segale yang aku bace langsung tak masuk kat otak aku yang agak comels ni. nak mengeluh pun, bukan bole buat aku feel better. naseb baek exam malam esok, bukan pagi esok. kalau tak, da tentu aku tengah risau+gelabah+dahi berkerut-kerut. hehe.. 


aku rase sangat guilty sebab esok adalah 2nd paper. my first paper was last week. ya allah, bayangkan ade gap one week, tapi aku tak gunekan sebaiknye. aku dapat bayangkan betapa gilernye aku next week. paper berturut-turut selame 4 hari. time tu la munculnye mata panda. ye betul, mata panda memang begini (@_@). comel la jugak rupenyeeeeee. hikhikhik.


tapi secare rendah hati dan tulus hatinye, aku nak jugak bagitau kat semua orang (walaupun korang tak mau tahu pun) yang selame seminggu ni, aku ade jugak belek-belek buku(s) dan note(s). tapi sememangnye otak aku harus dipanggang terlebih dahulu sebelum study agaknye. bagi cair sikit, barula ilmu senang nak masuk. antara otak cair dengan otak beku, aku admit yang description paling tepat untuk aku absolutely la otak beku. tersangatla beku wehhh.


tapi selame aku hidup dalam dunie seorang student ni, aku notice yang aku memang seorang yang suke study last menit. bukan aku sengaje hokayy. otak aku memang da set nak terime ilmu bile da saat-saat kritikal kot. biasanye bile lagi seminggu atau sehari nak exam, memang segale yang bace takkan masuk. lain pulak citernye kalau lagi one hour or less nak exam. time tu segale ilmu berebut nak masuk otak.. seriously...


and of course kengkadang aku rase faktor utame kenape otak aku kengkadang sangat slow atau maybe slower or slowest adelah sebab amalan seharian aku. kengkadang minum air/ makan makanan yang ade semut. make jadi seorang pelupe. pastu kengkadang ade buat jahat sesikit sama ade sengaje atau tak, make Allah swt tak redha. dan kengkadang jugak aku terlupe nak berdoa, and the worse thing, aku admit yang aku kengkadang ade jugak tinggalkan rukun islam kedua, terutame time subuh. masyaAllah... mungkin sebab(s) ni la penyebab kenape otak aku kengkadang lambat pick-up.


makanye, kengkadang bile mood nak bermuhasabah diri da datang, aku rase menyesal sangat dengan kesilapan dan mistake yang aku da buat. then, aku tried to be better person, kengkadang i failed to do so.and aku try lagi. harder and harder.. and aku harap at last usahe aku berbaloi.. harapan terbesar aku adalah nak berjaye kat dunia dan jugak akhirat. pray for me guysssss!


okeyla, aku nak sambung study. and maybe stay up untuk empat malam berturut-turut ni. yeahh, luckily aku punye stock nescafe banyak lagi. bole tolong aku bukak mate seluas-luasnye pepagi bute nanti. okey byeee. semoge kite semua success okeyy. huhuhuhu. wassalam~


sesungguhnya aku takde la study that hard.
aku study smart dengan cara study lepak-lepak sambil tengok movie yang entah pape.
tapi at the end of the day, ade la jugak yang melekat kat otak. =')
okeyyy bye!


No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')