advertising purpose...CLICK ON THIS!

Saturday 10 November 2012

mission accomplished!!


assalammualaikum



ingat tak pasal mission yang tak brape nak impossible yang aku aimed hari tu? alaaa... yang pasal nak menghuru-harakan dapur rumah mak aku tu... kalau lupa, terjah balik kat SINI. so, dengan ini dengan bangganya aku nak habaq kat korang semua yang bahawasanya mission aku da accomplished. yeayyy!! tak sia-sia aku kumpul macam-macam resepi, paksa akak abang aku pegi tesco, giant dengan carrefour nak carik barang nak masak. sebabnya aku tak bape nak familiar beli benda-benda baru tuu..



tapi, sebagai first timer memang korang nak expect lebih-lebih laa kan. kate pun first time. haruslaaa ada salah dan silap. tapi semua tu benda kecik jer, yang penting jadik, ada rasa, ada rupa. tak gitu uollsss? ada yang mengkritik, ada yang puji. tapi yang tak tahannya, aku dengan penuh kompidennya hantar lasagna aku kat jiran depan rumah, yelaaa dah la diorang memang tekak mat saleh, tuan rumah pulak keje hotel, takat lasagna aku tu, dah sah-sah satu bintang pun tak lepasss. aisehhhh



tapi tak kisah la sumer tu, yang penting ada hasilnyaaa. hehe. so, dengan ini aku persembahkan kat korang hasil ayaq tangan aku. jeng jeng jeng...




1# tiramisu- in- cup.




2# beef meatball spaghetti bolognese.




3# pavlova




4# last one, lasagna.



hehe. so far, ni je la yang mampu aku bikin kat dapur kecik ku. cuti pun kejap, so sikit je la yang mampu dibuat. kalau ada yang tersakit perut sebab makan benda-benda alah ni, harap dimaafkan la ye. hehe. walaupun gambar tak bape nak menarik, tapi bak kata orang, jangan nak rupa je cantik, yang penting sedap dan boleh diterima anak tekak. muahahhaha. padahal sedapkan hati sendirik je... ekekekekke.



so, tu je untuk entry kali ni. tak dan nak bubuh gambar bebanyak, tengah rushing nak pi satu tempat yang amat jauh kat mesia ni... babaiiiii. :)


No comments:

Post a Comment

thank you for visit my bloggie =')